deneme bonusu grandpashabet güncel adres betpark süperbetin giriş betebet bets10 Matadorbet vdcasino tipobet giriş onwin giriş deneme bonusu veren siteler 2023 giriş onwin grandpashabet grandpashabet

Su Atındaki Roma Villası Restore Edildi

Isparta 25.07.2024 - 19:06, Güncelleme: 25.07.2024 - 19:06
 

Su Atındaki Roma Villası Restore Edildi

.

Zemin, desen ve figürleri bir araya getirmek için çeşitli renk, şekil ve boyutlarda mermer kullanılan bir teknik olan opus sectile tarzında hazırlanmıştır. Bu, küçük, eşit kare karolarla yapılan mozaik zeminlerden daha karmaşık bir yaklaşımdı ve çok daha pahalıydı. Değerli mermerler genellikle ithal edilmek zorundaydı ve şekilli parçaları tekrar eden bir desen veya figürlü bir sahne halinde tasarlama ve yerleştirme becerisi en iyi ustaların bunu başarmasını gerektiriyordu. Baiae, Roma Cumhuriyeti'nin sonlarından Roma İmparatorluğu'nun sonuna kadar (yaklaşık MÖ 100 - MS 500) zenginler için gözde bir sahil kasabasıydı. I. yüzyıl Stoacı filozofu Genç Seneca'nın Baiae ve Ahlak Üzerine adlı risalesinde tanımladığı gibi, hedonizm konusunda bir üne sahipti: Baiae'nin popülaritesi, imparatorluk gücü Roma'dan uzaklaşırken ve zenginler deniz kıyısında lüks villalar inşa etmeye devam ederken bile sürdü. Sonunda, bölgeye özgü sismik aktivite, özellikle de bradisizm fenomeni, yeraltı volkanik aktivitesinin neden olduğu toprağın yükselmesi ve alçalması oldu. Baiae iki aşamada denizin altına batmış gibi görünmektedir; ilki 3. ve 5. yüzyıllar arasında daha kademeli, ikincisi ise 6. yüzyılda daha felaketli bir olaydır. 8. yüzyıla gelindiğinde, aşağı antik kent tamamen sular altında kalmıştır. Yakın zamanda keşfedilen opus sectile zemin, Baiae sular altında kalmadan kısa bir süre önce Roma İmparatorluğu'nun son dönemlerinde inşa edilen villalardan birini süslüyordu. O dönemde yüksek kaliteli malzeme ticareti artık güvenilir değildi ve büyük miktarlarda renkli mermerlerin taze tedarikini sağlamak zordu. Ev sahibi, zenginliğini zemin formunda göstermek için ironik bir şekilde geri dönüştürülmüş malzemelere yönelmek zorunda kalmıştır. Yüzlerce farklı şekildeki mermer parçaları, daha küçük karelerle iç içe geçmiş büyük bitişik kareler, dairelerle iç içe geçmiş, ortadaki bir kareyle iç içe geçmiş şekilde düzenlenmiştir. Bitişik en büyük karelerin köşelerinde farklı renklerde daha küçük çokgen parçalar fırıldaklar oluşturmaktadır. Bu desenin deniz arkeologları tarafından mermer parçalarından yeniden oluşturulması gerekiyordu. Deniz dibinde serbest halde bulunan mermerlerin kesimi ve rengine dayanarak bu deseni çözmüşlerdir. Restorasyonda şu ana kadar üç kare bölüm yeniden yaratıldı. Yapılması gereken daha çok şey var.
.

Zemin, desen ve figürleri bir araya getirmek için çeşitli renk, şekil ve boyutlarda mermer kullanılan bir teknik olan opus sectile tarzında hazırlanmıştır. Bu, küçük, eşit kare karolarla yapılan mozaik zeminlerden daha karmaşık bir yaklaşımdı ve çok daha pahalıydı. Değerli mermerler genellikle ithal edilmek zorundaydı ve şekilli parçaları tekrar eden bir desen veya figürlü bir sahne halinde tasarlama ve yerleştirme becerisi en iyi ustaların bunu başarmasını gerektiriyordu.

Baiae, Roma Cumhuriyeti'nin sonlarından Roma İmparatorluğu'nun sonuna kadar (yaklaşık MÖ 100 - MS 500) zenginler için gözde bir sahil kasabasıydı. I. yüzyıl Stoacı filozofu Genç Seneca'nın Baiae ve Ahlak Üzerine adlı risalesinde tanımladığı gibi, hedonizm konusunda bir üne sahipti:

Baiae'nin popülaritesi, imparatorluk gücü Roma'dan uzaklaşırken ve zenginler deniz kıyısında lüks villalar inşa etmeye devam ederken bile sürdü. Sonunda, bölgeye özgü sismik aktivite, özellikle de bradisizm fenomeni, yeraltı volkanik aktivitesinin neden olduğu toprağın yükselmesi ve alçalması oldu. Baiae iki aşamada denizin altına batmış gibi görünmektedir; ilki 3. ve 5. yüzyıllar arasında daha kademeli, ikincisi ise 6. yüzyılda daha felaketli bir olaydır. 8. yüzyıla gelindiğinde, aşağı antik kent tamamen sular altında kalmıştır.

Yakın zamanda keşfedilen opus sectile zemin, Baiae sular altında kalmadan kısa bir süre önce Roma İmparatorluğu'nun son dönemlerinde inşa edilen villalardan birini süslüyordu. O dönemde yüksek kaliteli malzeme ticareti artık güvenilir değildi ve büyük miktarlarda renkli mermerlerin taze tedarikini sağlamak zordu. Ev sahibi, zenginliğini zemin formunda göstermek için ironik bir şekilde geri dönüştürülmüş malzemelere yönelmek zorunda kalmıştır.

Yüzlerce farklı şekildeki mermer parçaları, daha küçük karelerle iç içe geçmiş büyük bitişik kareler, dairelerle iç içe geçmiş, ortadaki bir kareyle iç içe geçmiş şekilde düzenlenmiştir. Bitişik en büyük karelerin köşelerinde farklı renklerde daha küçük çokgen parçalar fırıldaklar oluşturmaktadır.

Bu desenin deniz arkeologları tarafından mermer parçalarından yeniden oluşturulması gerekiyordu. Deniz dibinde serbest halde bulunan mermerlerin kesimi ve rengine dayanarak bu deseni çözmüşlerdir. Restorasyonda şu ana kadar üç kare bölüm yeniden yaratıldı. Yapılması gereken daha çok şey var.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve kureselakdeniz.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.